Veelgestelde vragen

Wat is de minimale afname per klus?

De minimale afname van een klus bij TuinKlushulp is 1 uur. Dit is ongeacht het aantal dienstverleners dat meewerkt aan de klus.

 

Hoe vraag ik een tuin- en/of klushulp aan?

Via het aanvraagformulier plaatst u een aanvraag voor een tuin- of klushulp. Hier kunt u de klus beschrijven en eventueel een indicatie van de benodigde tijd en de termijn waarop u de klus uitgevoerd wilt hebben. Daarnaast kunt u hier aangeven of u eenmalig, periodiek of structureel hulp zoekt.

Aan de hand van uw wensen en uw klus selecteren wij een dienstverlener die voldoet aan uw voorkeuren en die bij u in de buurt woont. Wanneer wij iemand voor u beschikbaar hebben, ontvangt u alle gegevens van de dienstverlener. U kunt dan zelf met hem of haar een afspraak maken om de klus uit te voeren. Bij een grote klus of structurele opdracht kan het handig zijn om eerst een kennismakingsgesprek af te spreken.

 

Werkt de dienstverlener wit?

Ja, elke dienstverlener werkt rechtstreeks voor de particulier volgens de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Daardoor worden er geen loonheffing en premies werknemersverzekeringen ingehouden door TuinKlushulp.
Tevens is het uurloon inclusief 8% vakantiegeld, vakantiedagen en kort verzuim.

 

Wat zijn de voordelen van TuinKlushulp?

TuinKlushulp biedt gescreende tuin- en klushulpen aan voor slechts € 22,95 per uur. Voor de kleine klussen in en om het huis heeft u niet langer een duur hoveniers- of klusbedrijf nodig.

Voordelen:

  • Gescreende dienstverleners
  • U hoeft niet zelf op zoek naar een tuin- of klushulp
  • Ruim 10 jaar ervaring
  • Geen contante betaling
  • Administratie is geregeld
  • Verzekerde dienstverleners

 

Wat houdt een gescreende dienstverlener in?

Een gescreende dienstverlener wordt bij ons op vier momenten gescreend:

- Moment van inschrijving

Wij bepalen voor iedere dienstverlener afzonderlijk of hij/zij wordt toegelaten in onze database. Hierbij kijken wij onder andere naar motivatie en werkervaring.

- Integriteit interview

Elke dienstverlener neemt bij ons een integriteit interview af. Het integriteit interview is speciaal voor TuinKlushulp samengesteld door de onafhankelijke partij DIIS (Digitaal Interactief Interview Systeem). Dit bedrijf is gespecialiseerd in het testen van personeel op integriteit.

- Intakegesprek

Wanneer een dienstverlener een positief resultaat behaalt voor het integriteit interview, voeren wij een aanvullend intakegesprek. Tijdens dit intakegesprek wordt, naast eerdere werkervaring, ook motivatie, beschikbaarheid en integriteit besproken. Ook controleren wij alle gegevens en leggen wij onze werkwijze uit. Pas wanneer alles 100% in orde is, zetten wij een gescreende dienstverlener in.

- Referentiecheck

Wij vragen aan iedere dienstverlener een referentie. Indien een dienstverlener geen positieve referentie kan overleggen, zullen wij deze dienstverlener niet inzetten.

 

Wie is er aansprakelijk bij schade?

In het geval van schade dient u een beroep te doen op uw eigen inboedel-/ opstal- of aansprakelijkheidsverzekering. De dienstverlener kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor schade. Indien uw eigen verzekering onvoldoende dekkend is, biedt TuinKlushulp wel een aanvullende verzekering. U heeft hierbij een eigen risico van €250,-.

 

Welke klussen verricht een tuinhulp?

U kunt denken aan de volgende klussen:

  • Grasmaaien
  • Schoffelen
  • Onkruid verwijderen
  • Planten water geven
  • Snoeien

Staat uw klus er niet bij? Neem dan contact op via info@tuinklushulp.nl of bel naar 085-2013098. Wij helpen u graag verder!

 

Welke klussen verricht een klushulp?

U kunt denken aan de volgende klussen:

  • Schilderen
  • Monteren meubels
  • Laminaat leggen
  • Ophangen lampen, spiegels, schilderijen, etc.
  • Plaatsen kranen, sloten, deuren, etc.

Staat uw klus er niet bij? Neem dan contact op via info@tuinklushulp.nl of bel naar 085-2013098. Wij helpen u graag verder!

 

Wie kan mijn persoonlijke gegevens inzien?

TuinKlushulp gaat altijd zeer discreet met uw persoonlijke gegevens om. Daarom worden uw persoonlijke gegevens pas zichtbaar voor de dienstverlener, wanneer wij hem of haar uitgebreid hebben gescreend en wanneer wij u hebben gekoppeld aan de dienstverlener. De gegevens die zichtbaar worden, zijn: naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.

 

Moet ik reiskosten vergoeden voor de dienstverlener?

Natuurlijk gaan we altijd op zoek naar een goede hulp bij u in de buurt. U kunt er echter voor kiezen om reiskosten (€0,19 per kilometer) te vergoeden, met een maximum van €10,-. Indien u hiervoor kiest, is de kans groter dat we een geschikte dienstverlener voor u kunnen vinden.

 

Wie zorgt er voor het benodigde gereedschap?

U bent als werkgever zelf verantwoordelijk voor het gereedschap. In overleg met de hulp kunt u afspreken of hij of zij eventueel zelf voor de juiste materialen zorgt. Het kan zijn dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht.

 

Hoe werkt de betaling aan de dienstverlener?

Na goedkeuring van de uren ontvangt u van TuinKlushulp een factuur van de gewerkte uren (en eventuele overeengekomen aanvullende kosten) van uw dienstverlener. Voor de betaling wordt gebruik gemaakt van de derdengeldenrekening van betalingsprovider Online Betaalplatform. Online Betaalplatform zorgt voor directe uitbetaling van het loon aan de dienstverlener.

U kunt via iDEAL, bankoverschrijving en automatische incasso betalen.

 

Wat betaal ik per uur voor een tuin- of klushulp? - €22,95 per uur

Het uurtarief voor de dienstverlener bedraagt € 22,95 (all-in). U kunt gratis gebruik maken van het inlogsysteem van TuinKlushulp. Het inlogsysteem geeft de volgende voordelen:

  • Een overzicht van de facturen
  • Contactgegevens van de dienstverlener
  • Overzicht met tips
  • Directe communicatie met de dienstverlener
  • De dienstverlener ontvangt jaaroverzicht voor de belastingdienst
  • Voorbeeldcontract (overeenkomst tussen klant en dienstverlener)

 

Is het tekenen van een contract noodzakelijk?

Het is niet verplicht om een contract met de dienstverlener te tekenen, maar we raden dit wel en zeerste aan in het geval van een structurele klus. Op deze manier kunt u namelijk een aantal afspraken vastleggen, bijvoorbeeld vaste werktijden of een proefperiode. Via ons inlogsysteem kunt u een voorbeeldcontract vinden.

 

Zijn jullie ook werkzaam in mijn gemeente?

Wij zijn werkzaam in heel Nederland. U kunt dus altijd een aanvraag plaatsen, ongeacht uw woonplaats. Wij laten u binnen 7 dagen na inschrijving per mail weten of wij een geschikte dienstverlener hebben. Zo weet u altijd precies waar u aan toe bent!

 

Hoe meld ik een klacht?

Heeft u een klacht over uw dienstverlener of bent u ontevreden over onze dienstverlening? Meld dit dan telefonisch via het telefoonnummer 085-2013098 (ma t/m do 08:30 - 17.00 uur en vrijdag 08.30 - 16.00 uur) of via het volgende formulier.

 

Kan ik mijn klus annuleren nadat ik een aanvraag heb geplaatst?

U kunt uw klus te allen tijde annuleren. Dit kunt u aan ons laten weten door een e-mail te sturen, of door de status met de dienstverlener te wijzigen in het inlogsysteem naar ‘geannuleerd’.

Indien u al een afspraak heeft gemaakt met de dienstverlener om de klus uit te voeren, dient de annulering als eerste bij de dienstverlener te worden aangegeven. Indien dit minder dan 24 uur vóór aanvang van de klus is, wordt het minimale boekingsbedrag (1 uur) a €22,95 in rekening gebracht.