Veelgestelde vragen Klanten



Algemeen

Welke klussen verricht een tuinhulp?

U kunt denken aan de volgende klussen:

  • Grasmaaien
  • Schoffelen
  • Onkruid verwijderen
  • Planten water geven
  • Snoeien

Staat uw klus er niet bij? Neem dan contact op via info@tuinklushulp.nl of bel naar 085-2013098. Wij helpen u graag verder!

Welke klussen verricht een klushulp?

U kunt denken aan de volgende klussen:

  • Schilderen
  • Monteren meubels
  • Laminaat leggen
  • Ophangen lampen, spiegels, schilderijen, etc.
  • Plaatsen kranen, sloten, deuren, etc.

Staat uw klus er niet bij? Neem dan contact op via info@tuinklushulp.nl of bel naar 085-2013098. Wij helpen u graag verder!

Wat betaal ik per uur voor een tuin- of klushulp? - €22,95 per uur

Het uurtarief voor de dienstverlener bedraagt € 22,95 (all-in). U kunt gratis gebruik maken van het inlogsysteem van TuinKlushulp. Het inlogsysteem geeft de volgende voordelen:

  • Een overzicht van de facturen
  • Contactgegevens van de dienstverlener
  • Overzicht met tips
  • Directe communicatie met de dienstverlener
  • De dienstverlener ontvangt jaaroverzicht voor de belastingdienst
  • Voorbeeldcontract (overeenkomst tussen klant en dienstverlener)

Wat zijn de voordelen van TuinKlushulp?

TuinKlushulp biedt gescreende tuin- en klushulpen aan voor slechts € 22,95 per uur. Voor de kleine klussen in en om het huis heeft u niet langer een duur hoveniers- of klusbedrijf nodig.

Voordelen:

  • Gescreende dienstverleners
  • U hoeft niet zelf op zoek naar een tuin- of klushulp
  • Ruim 10 jaar ervaring
  • Geen contante betaling
  • Administratie is geregeld
  • Verzekerde dienstverleners

Wat houdt een gescreende dienstverlener in?

Een gescreende dienstverlener wordt bij ons op vier momenten gescreend:

- Moment van inschrijving

Wij bepalen voor iedere dienstverlener afzonderlijk of hij/zij wordt toegelaten in onze database. Hierbij kijken wij onder andere naar motivatie en werkervaring.

- Integriteit interview

Elke dienstverlener neemt bij ons een integriteit interview af. Het integriteit interview is speciaal voor TuinKlushulp samengesteld door de onafhankelijke partij DIIS (Digitaal Interactief Interview Systeem). Dit bedrijf is gespecialiseerd in het testen van personeel op integriteit.

- Intakegesprek

Wanneer een dienstverlener een positief resultaat behaalt voor het integriteit interview, voeren wij een aanvullend intakegesprek. Tijdens dit intakegesprek wordt, naast eerdere werkervaring, ook motivatie, beschikbaarheid en integriteit besproken. Ook controleren wij alle gegevens en leggen wij onze werkwijze uit. Pas wanneer alles 100% in orde is, zetten wij een gescreende dienstverlener in.

- Referentiecheck

Wij vragen aan iedere dienstverlener een referentie. Indien een dienstverlener geen positieve referentie kan overleggen, zullen wij deze dienstverlener niet inzetten.

Wat is de minimale afname per klus?

De minimale afname van een klus bij TuinKlushulp is 1 uur. Dit is ongeacht het aantal dienstverleners dat meewerkt aan de klus.

Werkt de dienstverlener wit?

Ja, elke dienstverlener werkt rechtstreeks voor de particulier volgens de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Daardoor worden er geen loonheffing en premies werknemersverzekeringen ingehouden door TuinKlushulp.
Tevens is het uurloon inclusief 8% vakantiegeld, vakantiedagen en kort verzuim.

Zijn jullie ook aangesloten bij een keurmerk?

Wij zijn aangesloten bij het keurmerk van Qshop. Dit betekent dat onze algemene voorwaarden en werkwijze voldoen aan de Nederlandse wetgeving.

Moet ik reiskosten vergoeden voor de dienstverlener?

Natuurlijk gaan we altijd op zoek naar een goede hulp bij u in de buurt. U kunt er echter voor kiezen om reiskosten (€0,19 per kilometer) te vergoeden, met een maximum van €10,-. Indien u hiervoor kiest, is de kans groter dat we een geschikte dienstverlener voor u kunnen vinden.

Wie is er aansprakelijk bij schade?

In het geval van schade dient u een beroep te doen op uw eigen inboedel-/ opstal- of aansprakelijkheidsverzekering. De dienstverlener kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor schade. Indien uw eigen verzekering onvoldoende dekkend is, biedt TuinKlushulp wel een aanvullende verzekering. U heeft hierbij een eigen risico van €250,-. De aansprakelijkheid van TuinKlushulp is te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat in het desbetreffende geval uitgekeerd wordt door de verzekeraar.

Hoe meld ik een klacht?

Heeft u een klacht over uw dienstverlener of bent u ontevreden over onze dienstverlening? Meld dit dan via het klachtenformulier. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact met u op, om samen tot een passende oplossing te komen.

Wie zorgt er voor het benodigde gereedschap?

U bent als opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor het benodigde gereedschap voor de dienstverlener. Heeft u zelfgeen materiaal beschikbaar en uw dienstverlener wel? Dan kan de dienstverlener deze zelf meenemen. Hij/zij zal hier wel een (redelijke) vergoeding voor in rekening brengen.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Staat uw vraag niet in het Help Center? Dan kunt u ons het gemakkelijkst en het snelst bereiken via de mail, info@tuinklushulp.nl. U krijgt binnen één werkdag antwoord. U kunt natuurlijk ook chatten met een van onze medewerkers. Wanneer u een van ons telefonisch wil spreken, kunt u ons van maandag t/m donderdag van 8.30 uur tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur bereiken op 085-2013098.


Aanvraag

Hoe vraag ik een tuin- en/of klushulp aan?

Via het aanvraagformulier plaatst u een aanvraag voor een tuin- of klushulp. Hier kunt u de klus beschrijven en eventueel een indicatie van de benodigde tijd en de termijn waarop u de klus uitgevoerd wilt hebben. Daarnaast kunt u hier aangeven of u eenmalig, periodiek of structureel hulp zoekt.

Aan de hand van uw wensen en uw klus selecteren wij een dienstverlener die voldoet aan uw voorkeuren en die bij u in de buurt woont. Wanneer wij iemand voor u beschikbaar hebben, ontvangt u alle gegevens van de dienstverlener. U kunt dan zelf met hem of haar een afspraak maken om de klus uit te voeren. Bij een grote klus of structurele opdracht kan het handig zijn om eerst een kennismakingsgesprek af te spreken.

Mochten wij na 7 dagen nog geen geschikte kandidaat voor u hebben, ontvangt u altijd bericht van ons.

Waarom kan ik kiezen voor reiskostenvergoeding?

Reiskostenvergoeding is niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat er meer dienstverleners geïnteresseerd zijn in uw klus. Hierdoor kunnen wij sneller een goede tuinhulp of klushulp voor u vinden.

Kan ik bij jullie ook een tuin-klushulp voor mijn bedrijf aanvragen?

Onze dienstverleners werken via de ‘regeling dienstverlening aan huis’ bij particuliere adressen. Deze regeling is uitsluitend geldig voor particulieren. Het is daarom niet mogelijk de hulp via een zakelijke rekening te betalen (het is ook niet zakelijk aftrekbaar). Het is wel een optie om de tuin-klushulp via een particuliere rekening te betalen.

Hebben jullie dienstverleners beschikbaar in mijn regio?

TuinKlushulp werkt landelijk. U kunt altijd een vrijblijvende aanvraag plaatsen. Mochten we na één week nog niemand kunnen voorstellen, laten wij het u ook altijd even weten.

Kan ik mijn klus annuleren nadat ik een aanvraag heb geplaatst?

U kunt uw klus te allen tijde annuleren. Dit kunt u aan ons laten weten door een e-mail te sturen, of door de status met de dienstverlener te wijzigen in het inlogsysteem naar ‘geannuleerd’.

Indien u al een afspraak heeft gemaakt met de dienstverlener om de klus uit te voeren, dient de annulering als eerste bij de dienstverlener te worden aangegeven. Indien dit minder dan 24 uur vóór aanvang van de klus is, wordt het minimale boekingsbedrag (1 uur) a €22,95 in rekening gebracht.

Vinden jullie gegarandeerd een dienstverlener voor mij?

TuinKlushulp beschikt over een zeer groot aanbod aan dienstverleners. Wij gaan direct op zoek naar een gescreende dienstverlener in de buurt. Helaas kan het soms voorkomen dat wij geen geschikte dienstverlener kunnen aanbieden. Mocht dat zo zijn, dan sturen wij u 7 dagen na uw aanvraag een bericht met een status update.


Betaling en tarieven

Wat kost een tuin-klushulp per uur?

U betaalt slechts €22,95 (all-in) per uur voor een gescreende dienstverlener. Heeft u ‘ja’ aangegeven voor reiskostenvergoeding? Dan betaalt u €0,19 per kilometer extra, met een maximum van €10,- per keer. Wij zoeken altijd een dienstverlener bij u in de buurt.

Hoe werkt de betaling aan de dienstverlener?

Na afloop van de klus, ontvangt u van TuinKlushulp een email met de factuur met de gewerkte uren (en eventuele overeengekomen aanvullende kosten) van uw dienstverlener. Hierbij is een betaallink vermeld. Als u op de betaallink klikt, kunt u kiezen voor een bankoverschrijving (SEPA) of betalen via iDEAL. Kiest u voor bankoverschrijving (SEPA)? Dan ziet u het rekeningnummer en het betalingskenmerk. Dit betalingskenmerk moet altijd vermeld worden bij de uitbetaling!

De betaling loopt via de derdengeldenrekening Online Betaalplatform. Zodra u heeft betaald, krijgt uw dienstverlener automatisch de volgende werkdag uitbetaald.

Kan de facturatie ook op bedrijfsnaam worden gezet?

Nee, dat kan niet bij TuinKlushulp. TuinKlushulp is alleen bedoeld voor particulieren. Er kan ook niet via een zakelijke rekening betaald worden.

Ik heb een betaling teruggestort gekregen

Op het moment dat u via bankoverschrijving (SEPA) betaalt en u krijgt het teruggestort, heeft u waarschijnlijk niet het juiste betalingskenmerk vermeld. Let op dat altijd het juiste betalingskenmerk vermeld staat bij de uitbetaling.


Koppeling met de hulp

Heeft de dienstverlener recht op pauze?

Pauzes zijn in onderling overleg, hier zijn geen vaste regels over. Vanzelfsprekend zijn pauzes wel eigen tijd.

Is het tekenen van een contract noodzakelijk?

Ja, dat kan maar het is niet verplicht. Voor een eenmalig opdracht is dat niet nodig, maar wellicht voor een periodieke opdracht wel. Samen met uw dienstverlener kunt u een contract ondertekenen. Het voorbeeldcontract van TuinKlushulp is te vinden via het inlogsysteem

De dienstverlener neemt een werkbriefje mee waarop u een handtekening zet na uitvoering van de klus. Hiermee gaat u akkoord met de gewerkte uren.